اعتیاد به مصرف حنا هندی تاتو بسیار کشنده اعلام شده و موجب فلج افراد می شود

باید گفت اگرچه سنت های شب حنا از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما چند سنت وجود دارد که در یک مخرج مشترک به هم می رسند.

در این شی اکثرا افراد با استفاده از حنا هندی تاتو شروع به طرح زدن روی بدن یکدیگر می نمایند. البته آداب و رسوم مختلفی وجود دارد، از کلماتی که در هنگام سوزاندن حنا گفته می شود تا موسیقی، سنت های طلا و سکه. با هم آشناترین آداب و رسوم شب حنا را با هم مرور می کنیم:

گریه عروس: قبل از مراسم حنا، عروس را که از خانه پدری خارج می شود به گریه می اندازند. به همین دلیل قبل از استفاده از حنا، دخترانی که دور عروس حلقه می زنند، تصنیف های حنای صمیمانه ای مانند «به تپه های بلند» یا «حنا آنی بیاور» می خوانند.

حنا
«عروس دستش را باز نمی کند»: در حین زدن حنا، جمعیت در کنار عروس جمع شده و حنا سوز شروع به صدا زدن می کند: «عروس دستش را باز نمی کند». برای اینکه عروس دستش را باز کند، مادرشوهر یک تکه طلا به عنوان هدیه حنا در کف دست عروس می گذارد.
سکه در حنا: همیشه به وفور در زندگی زن و شوهر گذاشته می شود. بر اساس عرف، اعتقاد بر این است که بخت کسی که این پول را دریافت می کند، زمانی باز می شود که میهمانان برای سوزاندن روی دست خود حنا بخرند.

اگر قصد دارید شب حنا خود را در خانه داشته باشید، در اینجا جزئیات وجود دارد: چگونه یک شب حنا در خانه درست کنیم؟

بازی کوزه شکستن که از بالکان به آناتولی آمده، یکی از سنت‌هایی است که در شب‌های حنا در سایر مناطق به‌ویژه در منطقه دریای اژه انجام می‌شود.

چیزهایی مانند پول، آب نبات و شکلات پیچیده شده در توری در یک کوزه سفالی پر می شوند. داماد آینده روی صندلی می نشیند. عروس با تکان دادن کوزه در دست داماد دور داماد بازی می کند و به طور غیرمنتظره کوزه را به زمین می اندازد و می شکند.