تخمه آفتابگردان به طور ناگهانی در چشم انداز سیاسی

با حمله به اوکراین، به نظر می رسید که گل های آفتابگردان به طور ناگهانی در چشم انداز سیاسی ظاهر شدند لباس چرم دخترانه با این حال، آنها برای مدت طولانی ارزش نمادین و اقتصادی در اروپا دارند.
با حمله روسیه به اوکراین در فوریه 2022، گل های آفتابگردان به طور ناگهانی در چشم انداز سیاسی ظاهر شدند. بانوی اول ایالات متحده، جیل بایدن، به نشانه حمایت خود از اوکراین، ماسکی به چهره زد که روی آن گل آفتابگردان گلدوزی شده بود.

مردم معترض به جنگ در کشورهای مختلف گلهای آفتابگردان واقعی به دست گرفتند دیگران یک ایموجی آفتابگردان را به پروفایل خود در شبکه های اجتماعی اضافه کردند.

شاید معروف‌تر، ویدئویی از یک زن اوکراینی که مشتی تخمه آفتابگردان را به یک تعبیر خواب تخمه آفتابگردان سرباز مسلح روسی می‌دهد، در فضای مجازی منتشر شد. او گزارش داد: «این دانه‌ها را بگیرید تا وقتی اینجا بمیرید، آفتابگردان رشد کند.

چند هفته پس از تهاجم، آفتابگردان دوباره در اخبار بود، این بار به دلیل کمبود رب انار روغن آفتابگردان که قیمت ها را در سراسر اروپا افزایش داد در واقع، آفتابگردان اهلی شده یک محصول مهم دانه روغنی است.

از آنجایی که اوکراین و روسیه حدود 60 درصد از کل تولید روغن آفتابگردان در جهان را تشکیل می دهند، جنگ به شدت زنجیره تامین جهانی را از این طریق و موارد دیگر تحت تاثیر قرار داد.

اما چگونه گل آفتابگردان، گیاهی بومی مناطق معتدل آمریکای شمالی رسیدن به خاک سفت در دفینه به نماد ملی اوکراین و همچنین یکی از ستون فقرات اقتصاد این کشور تبدیل شد؟ تاریخچه آفتابگردان تاریخ تحرک در سراسر مرزها و فرهنگ ها و همچنین نمونه ای برجسته از ارزش های متعددی است که گیاهان می توانند هم از نظر اقتصادی و هم از نظر نمادین داشته باشند.

  • منابع:
    1. Plant of the Month: Sunflower
  • تبلیغات: 
    1. کلاس ریاضی که همه را به دردسر انداخت
    2. مردی که با خوردن یک جعبه پرتقال در یک ساعت رکورد زد
    3. سرقت دستنبد بازیکن معروف در روز روشن!!!
    4. ریختن سقف کاذب بر سر 10 تا از هم وطنانمان