دختری که با ورق آهن زایمان کرد

تفاوت بین ورق فلزی و صفحه فلزی را می توان با ضخامت تعریف کرد. اگر ضخامت فلز ¼ اینچ (6 میلی متر) یا بیشتر باشد، آنگاه به عنوان یک صفحه در نظر گرفته می شود.

قیمت قوطی آهن و ضخامت صفحه معمولاً بر حسب اینچ اندازه گیری می شود. اگر ضخامت کمتر از ¼ اینچ (6 میلی متر) باشد، ورق محسوب می شود. ورق معمولاً با گیج اندازه گیری می شود. با این حال، دیدن هر دو ورق فلزی و صفحه که علاوه بر آن بر حسب میلی متر اندازه گیری می شوند، غیر معمول نیست.

هنگامی که فلز مذاب از کوره بلند خارج می شود، به طور مداوم در بیلت ها و صفحات ریخته می شود. بیلت ها معمولاً برای تشکیل میله و سیم استفاده می شوند در حالی که از دال ها برای تولید صفحه و ورق استفاده می شود.

اسلب ها در ضخامت های اغلب بیش از 4 اینچ از فرآیند ریخته گری خارج می شوند. برای ساخت ورق یا صفحه فلزی قابل استفاده باید این ضخامت کاهش یابد.

برای کاهش و از همه مهمتر استانداردسازی ضخامت در تمام طول محصول فلزی، فلز را به صورت گرم یا سرد نورد می کنند.

اگر فلز در حالی که گرم است (بالاتر از دمای تبلور مجدد آن) نورد شود، نورد گرم نامیده می شود. این فلز از طریق غلتک هایی تغذیه می شود که به تدریج ضخامت فلز را کاهش می دهند تا به ضخامت مورد نظر برسد. این ضخامت می تواند به 11 هزار اینچ هم برسد.

اگر محصول نهایی فلزی دارای ضخامت بالاتر از ¼ اینچ (6 میلی متر) باشد، به عنوان صفحه فلزی شناخته می شود و بخشی از خانواده فلزات ساختاری است. هر محصول نازکتر از این ورق فلزی در نظر گرفته می شود.

نورد سرد زمانی انجام می شود که ماده یا به استحکام بیشتری نیاز داشته باشد و یا زمانی که ضخامت بسیار دقیق مورد نیاز است. کاهش ضخامت در هر پاس کمتر از نورد گرم است، بنابراین نورد سرد بیشتر از نورد گرم طول می کشد.