شیلنگ کولر آبی که موجب آزاد شدن ترکیبات سمی در محیط خانه می شد

اندازه فزاینده فشرده محفظه‌های موتور امروزی به این معنی است که شیلنگ کولر آبی در اشکال و اندازه‌های مختلف برای کاربردهای خاص و همچنین فضاهای فشرده موتور وجود دارند. این قطعات که وظیفه انتقال مبرد به تجهیزات مختلف در زیر هود را بر عهده دارند، از سه قسمت لوله، آرماتور و پوشش تشکیل شده اند.

در حالی که طراحی اصلی شیلنگ ها در طول سال ها تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، مواد شیلنگ به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

به لطف این پیشرفت ها، شیلنگ های امروزی بیشتر از همیشه دوام می آورند. با این حال، محیط سختی که آنها در آن کار می کنند تأثیر واضحی بر آنها دارد و به مرور زمان حتی بهترین شیلنگ ها نیز در نهایت فرسوده شده و نیاز به تعویض دارند.

شیلنگ

چگونه شیلنگ معیوب را تشخیص می دهید؟ در زیر توضیحی در مورد نحوه بررسی و تشخیص معیوب شیلنگ خنک کننده خودرو آورده شده است. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای شروع بازرسی شیلنگ کولر آبی وجود دارد:

همیشه بررسی کنید که هیچ چینی وجود نداشته باشد
هنگام بررسی آسیب شیلنگ مایع خنک کننده، مطمئن شوید که پیچ خورده نباشد و با اجزای داغ یا متحرک موتور یا لبه های تیز تماس نداشته باشد.

شیلنگ کولر آبی پیچ خورده می تواند جریان مایع خنک کننده را کاهش دهد و باعث داغ شدن بیش از حد موتور شود. به نوبه خود، هر سطح تیز می تواند شلنگ را بریده یا فرسوده کند، که باعث از بین رفتن مبرد می شود.

بیایید چند نمونه را ببینیم. برای اندازه گیری دمای شیلنگ ها از دماسنج مادون قرمز استفاده کنید. اگر بخاری روشن است، هر دو شیلنگ ورودی و خروجی بخاری باید تقریباً یکسان باشند.

اگر نه، ممکن است زمان تعمیر فرا رسیده باشد. اگر شلنگ بالایی رادیاتور قبل از اینکه موتور به درستی گرم شود داغ است، به این معنی است که ترموستات به درستی بسته نمی شود یا حتی همیشه باز است. اگر چیزی گرم نمی شود، به این معنی است که ترموستات مسدود شده است. در هر دو مورد، ترموستات باید فورا تعویض شود.