قاتلی که با تخمه آفتابگردان در مشهد مقتولین را بی هوش می کرد دستگیر شد

در یک مطالعه 3 هفته‌ای، زنان مبتلا به دیابت نوع 2 که روزانه 1 اونس (30 گرم) تخمه آفتابگردان در مشهد را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل می‌خوردند، 5 درصد کاهش فشار خون سیستولیک (بالاترین تعداد مطالعه) را تجربه کردند.

شرکت کنندگان همچنین به کاهش 9 و 12 درصدی کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید اشاره کردند.

علاوه بر این، در بررسی 13 مطالعه، افرادی که بیشترین میزان مصرف اسید لینولئیک را داشتند، 15 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی مانند حمله قلبی و 21 درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان مصرف را داشتند.

اثرات تخمه آفتابگردان بر قند خون و دیابت نوع 2 در چند مطالعه آزمایش شده است و امیدوارکننده به نظر می رسد، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

مطالعات نشان می دهد که افرادی که روزانه 1 اونس (30 گرم) تخمه آفتابگردان را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم می خورند، در مقایسه با رژیم غذایی سالم به تنهایی، ممکن است قند خون ناشتا را تا حدود 10 درصد در عرض شش ماه کاهش دهند.

اثر کاهش دهنده قند خون دانه های آفتابگردان ممکن است تا حدی به دلیل ترکیب گیاهی اسید کلروژنیک باشد.

مطالعات همچنین نشان می دهد که افزودن تخمه آفتابگردان به غذاهایی مانند نان ممکن است به کاهش اثر کربوهیدرات ها بر قند خون شما کمک کند. پروتئین و چربی دانه‌ها سرعت خالی شدن معده را کاهش می‌دهند و به آزادسازی تدریجی قند از کربوهیدرات‌ها اجازه می‌دهند.

تخمه آفتابگردان حاوی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی است که به کاهش خطر التهاب، بیماری قلبی و دیابت نوع 2 کمک می کند. در حالی که تخمه های آفتابگردان سالم هستند، دارای چندین مضرات بالقوه هستند.

اگرچه دانه های آفتابگردان سرشار از مواد مغذی هستند، اما کالری نسبتاً بالایی دارند. خوردن دانه های موجود در پوسته یک راه ساده برای کاهش سرعت غذا خوردن و دریافت کالری در حین میان وعده است، زیرا باز کردن پوسته و بیرون ریختن هر پوست زمان می برد.