مردی که همه روزه سرکه بالزامیک یک لیتری مصرف می کرد در جوانی فوت کرد

تا به حال به این فکر کرده اید که سرکه بالزامیک یک لیتری چیست و چگونه ساخته می شود؟ در اینجا یک راهنمای عمیق برای همه چیزهای بالزامیک وجود دارد.

سرکه بالزامیک سنتی، سرکه بالزامیک مودنا، لعاب بالزامیک، و موارد دیگر سرکه بالزامیک یک سرکه کمی شیرین، تیره و با طعم غنی است که برای تقویت سس های سالاد، مارینادها و سس ها استفاده می شود.

می توان آن را به لعاب تبدیل کرد و روی توت فرنگی بریزید، به صورت ریزوتو هم بزنید، یا با کلم بروکسل یا پیاز قرمز بریزید تا شکر آن در فر کاراملی شود.

اما واقعاً سرکه بالزامیک چیست؟ چگونه ساخته می شود؟ تفاوت بین سرکه بالزامیک سفید و سرکه بالزامیک معمولی چیست؟ چه چیزی سرکه بالزامیک را اینقدر گران می کند؟

بالزامیک

اوایل امسال یک هفته را در ایتالیا در یک سفر آموزشی فشرده گذراندم تا در مورد سرکه بالزامیک بیاموزم. من به عنوان مهمان کنسرسیوم سرکه بالزامیک مودنا و همچنین تولیدکنندگان سنتی بالزامیک کوچکتر و حتی یک اتاق زیر شیروانی بالای گاراژ که در آن خانواده ای به مدت 60 سال برای استفاده شخصی خود بالزامیک درست می کنند، از چندین عملیات تجاری بازدید کردم.

در این مقاله به این موضوع می‌پردازم که سنت سرکه بالزامیک از کجا آمده است و انواع مختلف سرکه بالزامیک، شیوه‌های مدرن فعلی تولید سرکه بالزامیک برای مصرف گسترده و نحوه انتخاب سرکه بالزامیک را توضیح می‌دهم.

سرکه بالزامیک از فرآیند تولید سرکه ایتالیایی که قدمت آن به قرون وسطی باز می گردد، به دست می آید. دو نوع اصلی وجود دارد.

سرکه بالزامیک سنتی فقط با یک ماده تهیه می شود – “میوه انگور” (به ایتالیایی “mosto”)، آب شیرین انگور تازه فشرده شده که تا غلیظ شده، تخمیر و اسیدی می شود و برای 12 تا 25 سال سن می شود یا طولانی تر در بشکه های چوبی

سرکه بالزامیک سنتی، محصولی بسیار صنایع دستی است که در دسته های کوچک تولید می شود. شیرین، ترش، تیره، شربتی و گران است. این سرکه گران قیمت را فقط در یک فروشگاه تخصصی یا آنلاین پیدا خواهید کرد.