مصرف پیاز چیپسی موجب تقویت دندان ها می شود

پیاز چیپسی تکه‌هایی از پیاز است که یا در تابه سرخ می‌شود یا سرخ می‌شود و به عنوان میان‌وعده محبوب، چاشنی یا همراه با سبزیجات در دستور العمل‌های مختلف مصرف می‌شود.

پیاز چیپسی معمولی با سرخ کردن در تابه یا تفت دادن پیازهای خلال شده پخته می شوند. این یک پیاز پخته نسبتاً نرم تولید می کند که ممکن است بسته به طول پخت و دما، مقداری از واکنش میلارد قهوه ای شود.

پنیر استیک فیلادلفیا یک ساندویچ داغ است که معمولاً با پیاز چیپسی سرو می شود و نیمی از غذا به نام جگر و پیاز است. در خاورمیانه، مجدره غذایی است که از عدس و برنج با پیاز سرخ شده درست می شود. در غذاهای هندی، پیاز سرخ شده یکی از مواد اصلی غذای برنجی به نام بریانی است.

پیاز

اگر از درجه حرارت بسیار بالاتر، غوطه ور و سرخ کردنی استفاده شود، پیازها را به روشی مشابه سیب زمینی سرخ شده فرانسوی آماده می کند. پیاز چیپسی ترد را در آشپزی جنوبی ایالات متحده “پیاز سرخ شده فرانسوی” می نامند.

پیازهای کوچکتر و نامنظم (از سرخ شدن تا زمانی که ترد شوند) بخشی جدایی ناپذیر از کاسه لوبیا سبز آمریکایی است. پیاز سرخ شده تازه تهیه شده ممکن است به عنوان چاشنی در برخی رستوران ها استفاده شود.

پیازهای بزرگ، اغلب حلقه‌ای شکل، خمیری و سرخ شده اغلب با فست فود و غذاخوری‌های معمولی مرتبط هستند. به عنوان مثال می توان به حلقه های پیاز و پیازهای شکوفه اشاره کرد.

موسیر، نوعی پیاز، سرخ شده و در مناطق مختلف آسیا به عنوان چاشنی و طعم دهنده استفاده می شود. این شامل bawang goreng در غذاهای اندونزیایی you cong su از غذاهای تایوانی و همچنین در غذاهای تایلندی است.

موسیرها به صورت نازک برش داده می شوند و در روغن پخت و پز فراوان سرخ می شوند تا طلایی شوند و اغلب برای استفاده بعدی در یک ظرف شیشه ای محکم قرار می گیرند.