وجود عدس در ایران توانست جان چند گردشگر که به کویر رفته بودند را نجات دهد

عدس زیاد یا عدس نیم پز بخورید، ممکن است اثرات آن را احساس کنید و هر کسی که در نزدیکی شما باشد ممکن است آنها را بشنود. عدس، مانند برخی میوه ها و سبزیجات، حاوی فیبر است که تجزیه آن برای بدن شما دشوار است.

همچنین به تولید باکتری های خوب در روده شما کمک می کند. اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث گرفتگی و گاز شود. برای به حداقل رساندن این علائم، هومن توصیه می کند به تدریج مصرف فیبر خود را افزایش دهید.

آیا عدس در ایران برای همه بی خطر است؟ اکثر مردم می توانند بدون هیچ نگرانی از عدس به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول خود لذت ببرند. اما عدس همچنین حاوی ترکیبات طبیعی به نام ضد مغذی است.

این مواد با مواد مغذی مانند آهن و روی متصل می شوند و جذب آنها را برای بدن ما سخت تر می کنند. خیساندن و پختن عدس می تواند به کاهش این اثر کمک کند.

عدس

همچنین ممکن است به عدس در ایران حساسیت داشته باشید، به خصوص اگر سایر حبوبات مانند نخود به شما واکنش آلرژیک بدهد. خیلی غیر معمول نیست در بخش‌هایی از اروپا، از جمله اسپانیا، آلرژی به عدس شایع‌تر از حساسیت به بادام‌زمینی است.

یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا آلرژی یا عدم تحمل غذایی دارید. اگر می خواهید عدس بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید، در مورد نگرانی های دیگر با یک ارائه دهنده صحبت کنید.

چگونه باید عدس در ایران را تهیه کنم؟ تهیه و پخت عدس ساده است. بر خلاف بسیاری از حبوبات دیگر نیازی نیست عدس های خشک را یک شب در آب خیس کنید. فقط آنها را بشویید تا هرگونه کثیفی یا زباله از بین برود. عدس هایی که پوسیده یا آسیب دیده به نظر می رسند را دور بریزید.

می‌توانید عدس کامل را با پوسته‌های آن بخرید یا با برداشتن پوسته آن‌ها را تقسیم کنید. عدس کنسرو شده را هم می توانید پیدا کنید.