ویژگی بارز تاثیر زعفران بر روی گل

ویژگی بارز گل های رنگی زعفران سه کلاله به طول 30-25 میلی متر است که روی گلبرگ ها آویزان شده اند گل همچنین دارای سه پرچم زرد رنگ است که فاقد ترکیبات فعال بوده و معمولاً جمع آوری نمی شود.

هر پیاز یک تا هفت گل تولید می کند زعفران نگین قائنات به نظر می‌رسد گونه‌های کشت شده به‌عنوان یک هیبرید طبیعی منشأ گرفته‌اند به‌طوری‌که برای کلاله‌های طولانی آن انتخاب شده و از آن زمان تاکنون نگهداری می‌شود.

گل C. sativa به رنگ ارغوانی روشن است، اما کلاله قرمز مایل به نخی گل است که هم به عنوان ادویه و هم به عنوان رنگ طبیعی ارزش دارد حدود 36000 گل لازم است تا فقط 1 پوند کلاله تولید شود.

بیش از 200000 کلاله خشک 500 گرم زعفران پوشال مشهد خالص به دست می آید که قیمت آن به 30 دلار می رسد. اونس در بازار آمریکا.

زعفران در طب عامیانه و سیستم سلامت آیورودا  زعفران ریحان به‌عنوان آرام‌بخش، خلط‌آور، ضد آسم، قیف‌زا و عامل تطبیق‌زا مورد استفاده قرار گرفته است.

زعفران در تهیه مواد افیونی مختلف برای تسکین درد استفاده می شد کمیسیون کامل E مونوگراف آلمان این گیاه را برای استفاده در گرفتگی عضلات یا آسم تایید نکرده است.

کارآزمایی‌های بالینی برای ارزیابی اثربخشی زعفران سحرخیز در افسردگی خفیف تا متوسط انجام شده است مطالعات گزارش کردند که زعفران موثرتر از دارونما و حداقل معادل دوزهای درمانی ایمی پرامین و فلوکستین است.

به عنوان یک مکمل غذایی عصاره زعفران ممکن است از آسیب شبکیه در موش جلوگیری کند و در درمان رتینوپاتی ایسکمیک و دژنراسیون ماکولا وابسته به سن نقش داشته باشد فعالیت های ضد درد و ضد التهابی از کلاله ها و گلبرگ های زعفران گزارش شد.

  • منابع:
    1. An overview on saffron, phytochemicals, and medicinal properties
  • تبلیغات: 
  1. فروش عمده مایع ظرفشویی زیر قیمت بازار
  2. با استفاده از آلوئه ورا قدرت ماورایی پیدا کنید
  3. میز اداری که در بازار 70 درصد off خورد
  4. سرنوشت وحشتناک مردی که 10 همبرگر می خورد