چای ماسالا نیوشا ای که در برج ایفل سرو می شود یکی از نایاب ترین انواع آن است

می‌توانید چای ماسالا با برگ‌های گشاد و کیسه‌ای را در چای‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند استارباکس پیدا کنید. چای ماسالا چیست؟

بیایید به پیشینه، مواد تشکیل دهنده و چگونگی تبدیل آن به یک نوشیدنی محبوب در کشورهای غربی نگاه کنیم. چای ماسالا بیشتر به عنوان چای ماسالا شناخته می‌شود، چای در هندی به معنای چای و ماسالا یک کلمه هندی و آسیای جنوبی برای ترکیب ادویه است.

بنابراین، چای ماسالا نیوشا به چای ادویه ترجمه می شود. به طور معمول، چای ماسالا یا چای ماسالا یک نوشیدنی شیرین هندی است که از چای سیاه و شیر با چندین ادویه گرم کننده مانند زنجبیل، دارچین و میخک تهیه می شود.

تاریخچه چای ماسالا با انگلیسی ها آغاز می شود. در سال 1608، شرکت چای هند شرقی که متعلق به بریتانیا بود، تنها شرکت تجاری بود که ملکه الیزابت اول اجازه داد با هند تجارت کند.

چای

هنگامی که چین در دهه 1820 شروع به محدود کردن تجارت با شرکت چای هند شرقی کرد، این شرکت شروع به جستجوی مکان هایی برای کاشت چای در هند کرد.

در طول 50 سال اول زندگی، چای آنها چندان مزه نداشت، و مزرعه داران به مشتریان جدیدی نیاز داشتند. بنابراین، در سال 1901، انجمن چای هند یک کمپین 40 ساله راه اندازی کرد و غرفه های چای را در همه جا باز کرد تا سعی کند چای ارزان را به هندی ها تحمیل کند و نوشیدن چای را بخشی از فرهنگ آنها کند. تا پایان قرن بیستم، این شرکت توانست 70 درصد چای خود را به هندی ها بفروشد.

مردم بسیاری از جعبه‌های چای متعلق به شرکت هند شرقی بریتانیا را به نشانه اعتراض به دولت بریتانیا تخریب کردند.

مردم بسیاری از جعبه های چای متعلق به شرکت هند شرقی بریتانیا را به نشانه اعتراض به دولت بریتانیا تخریب کردند
بین جنگ جهانی اول و دهه 1930، چای‌الله‌ها که می‌خواستند بیشترین بهره را از چای ارزان، تلخ و قوی ببرند، شروع به افزودن ادویه‌ها کردند تا چای را جلوتر ببرند.