کودکی با مصرف پسته اکبری زعفرانی رنگ چشم هایش را به سبز تغییر داد

در یک مطالعه مشخص شد که مصرف پسته اکبری زعفرانی سرشار از اسیدهای چرب امگا به دلیل افزایش HDL در پلاسمای خون به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. اسیدهای چرب غیراشباع کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهند.

در پیشگیری از بیماری های مرتبط با تصلب شرایین نقش دارد. همچنین در کاهش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب مهم است. محتوای کم سدیم؛ به دلیل داشتن مواد معدنی بالا مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم به تنظیم فشار خون کمک می کند.

در کنترل وزن جایگاه مهمی دارد. مطالعات نشان داده است افرادی که اغلب پسته مصرف می کنند ضعیف هستند. مشخص شده است که پسته اکبری زعفرانی که خاصیت تقویت جنسی دارد، بر روی جنسی مردان تاثیر زیادی دارد.

پسته

به دلیل داشتن مس موجود در آن، می تواند برای کم خونی مفید باشد زیرا جذب آسان آهن را در بدن فراهم می کند. ویتامین B6 همچنین می تواند به انتقال اکسیژن در خون کمک کند.

ویتامین B6 برای عملکرد منظم سیستم عصبی ضروری است. B6 به ساخت آمینو اسیدهای مورد نیاز سیستم عصبی کمک می کند. به لطف ویتامین B6 موجود در آن، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری ها کمک می کند.

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E موجود در آن، در کند کردن روند بیماری آلزایمر نقش دارد و به بازسازی سلولی کمک می کند.
به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین های فراوان، غذایی است که به ویژه برای کودکان باید مصرف شود.

برای رشد جسمانی سالم باید به برنامه تغذیه کودکان اضافه شود. ویتامین A در پسته؛ در رشد استخوان، رشد و محافظت در برابر سرطان نقش دارد.

آیا پسته اکبری زعفرانی باعث افزایش وزن می شود؟ کسانی که رژیم دارند پسته را که غذایی پرکالری است به صورت کنترل شده مصرف کنند. افزایش یا کاهش وزن برای یک غذا امکان پذیر نیست. برای اینکه بگوییم یک غذا در حال افزایش وزن است باید به ارزش کالری آن توجه کرد.