گلابی پاییزی موجب خفه شدن مردی در جنوب کشور شد

باید گفت که بیش از دو هزار سال است که گلابی پاییزی در سراسر جهان به عنوان یک غذای شیرین و مغذی و یک داروی عامیانه مورد استفاده قرار گرفته است. ما دریافتیم که گلابی پاییزی دارای ترکیبات فعال زیادی است.

به عنوان مثال، فلاونوئیدها، تری ترپنوئیدها، و اسیدهای فنولیک از جمله آربوتین، اسید کلروژنیک، اسید مالاکسینیک و غیره. از مطالعات مختلف in vitro، in vivo و انسانی، عملکردهای دارویی گلابی پاییزی را می توان به عنوان اثرات ضد دیابت، چاقی، چربی خون بالا، التهابی، جهش زا، و سرطان زا، سم زدایی از بیگانه بیوتیک ها، تنفسی و قلبی خلاصه کرد.

اثرات محافظتی و اثرات سفید کننده پوست. بنابراین، به نظر می رسد گلابی پاییزی حتی برای پیشگیری از کووید-19 یا PM2.5 در میان افراد مستعد ابتلا به بیماری های زمینه ای متعدد موثر باشد.

گلابی

گلابی پاییزی (Pyrus spp.) بیش از دو هزار سال است که به عنوان داروی عامیانه و غذای سالم استفاده می شود. نام جنس Pyrus، از خانواده Rosaceae، ممکن است برای گلابی پاییزی و سیب به کار رود، اگرچه Malus نام جنس است که بیشتر برای سیب استفاده می شود.

در حالی که Pyrus (P.) بیشتر برای گلابی پاییزی استفاده می شود. گلابی شامل دو نوع اصلی است، گلابی اروپایی یا غربی، که نمونه آن P. communis است، و گلابی آسیایی، معمولا P. pyrifolia، اگرچه حداقل 22 گونه گلابی با بیش از 5000 زیرگونه یا الحاقات به رسمیت شناخته شده است.

عباراتی مانند “گلابی کره ای”، “گلابی ژاپنی” و “گلابی چینی” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما با دقت بیشتری نشان دهنده محیط جغرافیایی هستند که از آن الحاقات مختلف، به ویژه P. pyrifolia، بلکه از P. bretschneideri، P. sinkiangensis، و P. ussuriensis. بر اساس ویژگی های تکاملی، مورفولوژیکی و جغرافیایی، گلابی را می توان به دو دسته اصلی، یعنی اروپایی و آسیایی طبقه بندی کرد.