پسری که از فرش ماشینی بهشتی برای مادرش لباس دوخت

اگر شما هم مانند اکثر صاحبان خانه هستید، احتمالاً فرش ماشینی بهشتی خود را یک ضرورت می‌دانید چیزی که فقط آنجاست، کار خود را انجام می‌دهد و نیازی به تفکر بیشتر ندارد. با این حال، آیا می دانستید که فرش ها تاریخچه ای طولانی و باستانی دارند؟

باور کنید یا نه، فرش ماشینی بهشتی قرن‌هاست که وجود داشته‌اند و در برخی از مهم‌ترین لحظات تاریخ بشر نقش برجسته‌ای داشته‌اند. در این پست وبلاگ، نگاهی به تاریخچه فرش، از آغاز فروتنانه آن تا به امروز خواهیم انداخت. بنابراین اگر کنجکاو هستید که فرشتان از کجا آمده است یا فقط می خواهید در مورد این قطعه مهم دکوراسیون خانه بیشتر بدانید، ادامه مطلب را بخوانید.

همانطور که معلوم است، شاید تا زمانی که مردم نشسته اند، می خواستند جایی نرم برای نشستن داشته باشند! باستان شناسان دریافته اند که در ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح. قالی‌هایی وجود داشت که برای نشستن روی زمین ساخته می‌شدند. جنس این حصیرها پشم گوسفند یا موی بز بود. دقیقاً مشخص نیست که چه کسی این نسخه های اولیه فرش را اختراع کرده است.

فرش

فرش ماشینی بهشتی که گمان می‌رود قدیمی‌ترین فرش موجود جهان باشد، به قرن پنجم قبل از میلاد برمی‌گردد. در اواخر دهه 1940 توسط باستان شناس روسی سرگئی رودنکو در مقبره یک شاهزاده سکایی در سیبری کشف شد، اگرچه منشأ واقعی آن از کجا و چرا آورده شده است.

این فرش 25 قرن دوام آورد زیرا محل دفن آن غارت شد و باز ماند و این ماده به یک قطعه یخی تبدیل شد که به حفظ آن کمک کرد. از چهره های بافته شده در فرش می توان به آهو، خرگوش و اسب سواران اشاره کرد.

گمان می رود اولین فرش ماشینی بهشتی مناسب به این ترتیب در ایران (ایران کنونی) در حدود قرن ششم پس از میلاد ساخته شده باشد. این فرش اولیه از پشم ساخته می شد و برای پوشاندن کف خانه های ثروتمند استفاده می شد.

فرش ماشینی بهشتی از چه زمانی محبوب شد؟ تا قبل از جنگ‌های صلیبی در قرن‌های 11 و 12 که شوالیه‌هایی که از سرزمین مقدس بازمی‌گشتند فرش‌های زیبای شرقی را با خود آوردند، فرش واقعاً در اروپا رایج نشد. این فرش‌ها آنقدر ارزشمند بودند که فقط اشراف می‌توانستند آن‌ها را بخرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.