درگذشته مغز پسته تازه جزو مهریه های اصلی بانوان ایرانی بوده است

شایان ذکر است درختان پسته بر دو نوع نر و ماده هستند و گلهای آن برای تولید میوه نیاز به گرده افشانی دارند و یک درخت نر قادر است گل حدود 12 درخت ماده را گرده افشانی کند و لپه ای است و هسته حاوی دانه ای به شکل نیمه بیضی است که قسمت خوراکی آن است. پسته آجیل است.

در گذشته اعتقاد بر این بود که خوردن مغز پسته تازه یا سایر آجیل ها منجر به افزایش وزن، کلسترول بالا و ایجاد بیماری در عروق قلب و مغز می شود، اما اخیراً ثابت شده است که این باور درست نیست.

انجمن قلب آمریکا و سایر نهادهای بین‌المللی مربوطه صراحتاً خوردن این آجیل‌ها را تشویق می‌کنند و دستور العمل‌های غذایی برای افزودن آن‌ها به غذاهای مختلف غذایی که مردم روزانه می‌خورند، ایجاد شده‌اند.

پسته

شایان ذکر است که دانه پسته دارای محتوای بسیار غلیظی از مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین ها است و فواید بسیاری برای سلامتی دارد، از جمله:

حاوی درصد بالایی از مواد آنتی اکسیدانی مانند لوتئین است که احتمال زوال شبکیه به خصوص لکه های تیره آن را که با افزایش سن شایع است کاهش می دهد و شایان ذکر است که عامل اصلی نابینایی در آن محسوب می شود.

حاوی درصد بالایی از اسیدهای آمینه، به ویژه اسید آمینه آرژنین است که با تولید اکسید نیتریک که برای انبساط شریان های باریک عمل می کند، از شریان های قلب محافظت می کند. حاوی مواد معدنی و ویتامین های مفید برای قلب مانند: منیزیم، فسفر و ویتامین های فولات و ویتامین B6، نیاسین و تیامین است.

کلسترول خون را کاهش می دهد و از شریان ها در برابر آن محافظت می کند همچنین برای درمان مصرف روزانه بین 30 گرم پسته برای مردان و 25 گرم برای زنان برای درمان کلسترول بالا توصیه می شود. پسته از طریق چهار مکانیسم باعث کاهش کلسترول خون می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.